Friday 19 December 2014

Piftie sau Răcitură din Curcan


Bun gasit la o noua reteta! Astazi am preparat o piftie sau racitura din carne de curcan, reteta invatata de la mama. Piftia este un aperitiv care se serveste rece; cel mai des pe masa de sarbatoare a Craciunului sau Revelionului. Eu o fac mai des pe toata perioada rece a anului.





Ingrediente:
  • Carne de curcan
  • 1-2 morcovi
  • 2-3 catei usturoi
  • 2 frunze de dafin
  • jumate de lingurita boabe de piper, sare
  • 2 oua si verdeturi(pentru aranjare in farfurie)
            

 Pasi de urmat:
 1.Se pune carnea la fiert si dupa 10' de fierbere se scoate carnea si se arunca apa se spala bine vasul si carnea din nou, si se pun iar la fiert cu morcovul, frunza-de-dafin, sarea si piperul boabe. Fierbem carnea in jur de 120' sau in dependenta cat de mult a scazut apa.
Trebuie neaparat sa fiarba la foc mic abia sa se vada bulele de aer. Usturoiul se pune la urma pisat  sau pur si simplu strivit cu  partea lata a cutitului.





 2. Pe tocator mi-am pregatit cateva legume pentru a umple 3 coji de oua.




 3.Carnea o asezati cum doriti in farfurie dar ar fi recomandat de scos toate oasele. Am folosit verdeturi /morcov fiert pentru aranjare.







4.Piftie in forma de ou! Am vazut asa forma de piftie la cineva si tare mi-a placut cum arata, astfel  am hotarat sa o  incerc si eu. Arata festiv.
5.Pofta buna sa aveti! Va astept cu drag la urmatoarea reteta!


                    *****

2 comments: