Monday 19 January 2015

BABĀ din OREZ

        Mancare traditionala moldoveneasca ^^
Baba neagra- este un chec/ o prajitura gustoasa, poroasa, elastica de se topeste in gura, la fel si baba alba - doar ca ea se face din paste.
   Eu le-am facut pe amandoua din orez. Sa vedem ce a iesit!

 Ingrediente:
  • 500g orez
  • 50ml ulei fara miros
  • 8-10 oua
  • 100g stafide
  • un pahar de lapte
  • 2-3 linguri de unt
  • un pahar de zahar
  • sare
 Pasi de urmat:
1. Dupa ce am spalat orezul in doua-trei ape, il punem la fiert. Masura este la fel ca  si  la orezul obisnuit. Il fierbem al dente*

NOTA: al dente= este un termen italienesc, o modalitate de fierbere. Orezul/ pastele trebuie sa fie usor tari...

2. Aici avem orezul deja fiert. Intre timp pregatim celelalte ingrediente.
 3. Intr-un bol amestecam cele 8-10 oua, zaharul, uleiul, putina sare si untul (incalzit la temperatura camerei).
 4. Dupa  ce am amestecat toate ingredientele in orez, punem si stafidele spalate prealabil si potrivim cu lapte. Sa avem o compozitie lichida. Eu am egalat compozitia in doua boluri, si in unul din ele am adaugat cacao pentru a obtine baba neagra.
 5. Intr-un vas de sticla termorezistent am pus jumate din compozitie, iar ca sa nu amestec culorile am pus restul compozitiei in foaie de copt. Astfel, nu am fost nevoita sa pun compozitia in doua vase la cuptor.
 6. Bunatatea asta de chec a fost scoasa de la cuptor, unde a stat cam aproximativ o ora la 190C
  Ca sa va asigurati ca chec-ul este  copt in totalitate, il verificati cu o scobitoare de lemn. Daca nu se tine compozitia de scobitoare, atunci aveti un chec gata copt.
 7.Baba neagra, baba alba,
     Sta frumos in farfurie,
       Pana maine dimineata,
           Nu va fi nici-o felie.
8. POFTA MARE sa aveti!


                ***** 

2 comments: