Saturday 31 January 2015

Clatite cu Gem si Caju

        Clatitele-s niste foi subtiri din aluat simplu, care, cred ca ne plac tuturor.  Si deja  in dependenta dupa gusturi, se pot face mai dulci sau sarate. Sincer eu am facut foarte rar aluat pentru clatite, pentru ca nu prea m-i se primea.  Si fiindca incercasem tare multe retete si tot nu ajungeam la o compozitie reusita, am exclus -o de pe lista din carnetul meu de bucate. Le cumparam gata de la market si acasa le umpleam cu ce imi era pofta. 
      Insa, zilele astea am dat de o reteta pe un blog culinar profesional, si sa stiti ca am facut compozitia exact cum se cere, si mi-au reusit din prima, nicio clatita aruncata :)

 Ingrediente:
o cana de faina alba;
juma de litru de apa carbogazoasa;
3-4 linguri de lapte;
2 linguri de zahar;
2 linguri de ulei fara miros;
o piscatura de sare;
2 oua;
scortisoara;

    Pasi de urmat:
1. Intr-un bol punem toate ingredientele enumerate si deasupra cernem faina; mestecam cu telul pana devine omogen.


 2. Aici in poza avem prima clatita. (cu parere de rau inca tre sa mai merg la cumparaturi sa-mi iau o tigaie speciala pentru clatite)
 3. Prima data le pun pe un prosob de bucatarie, apoi le transfer pe un tocator. Pana este gata urmatoarea clatita, asta se raceste un pic si e ok ca nu se vor lipi, cand vor sta una peste alta.
 4. Din reteta asta cam atatea clatite mi-au iesit. In jur de 25-30 bucati.
 5. Umplutura pentru clatite : gem mure de padure, gem de zmeura si caju. Pacat ca nu aveam in frigider dulceata facuta de mine :(
 6.  Punem o lingurita sau doua de gem si presuram deasupra caju faramitat.
 7. Le rulam frumusel si arata cam asa.
 8. Clatitele mele pufosele si gustosele. mmmm @)
 9. Clatite multe si pufoase,
           Rumenite si gustoase,
                  Pline-s cu gemuri acrii,
                       Si papate de  copii :)




P.S.: gemul de pe farfurie este unul din rodii, facut de mine in casa.
                 
       
10. POfta mare sa aveti!
  Va astept cu drag la urmatoarea reteta!



               *****

2 comments:

  1. wow chiar ma inspir tare de la tine, idea asta chiar ca o sa o copii :) forculita din cacao e super! cum se termina postul fac si eu clatite!

    ReplyDelete
  2. Katalina, poti incerca reteta asta fara de lapte si oua va fi de post. Apa minerala le face pufosele si gustoase.

    ReplyDelete