Thursday 22 January 2015

Peşte COD la cuptor

             Pestele COD  gatit la cuptor in foaie de copt  imi place foarte mult. 
 Deoarece isi pastreaza consistenta, ramane zemos, pufos, dolofan; nu uscat.
 Si ieri mi-am dorit sa mananc ceva repede, dar fara sa stau prea  mult la bucatarie. Cinci minute trecuse si pestele deja era bagat la cuptor .
 Vroiam sa pun si niste pastarnac alaturi de peste, dar uitasem. Facem intr-o alta reteta.
     Ingrediente:
  • fileu de peste (COD);
  • cateva rosii Cherry;
  • 2-3 linguri ulei de masline;
  • 2 felii de lamaie;
  • 2 felii de ceapa (alba sau rosie)
  • sare si piper proaspat macinat dupa gust;
Pasi de urmat: 
 1. Dupa ce am spalat pestele il saram si piperam dupa gust. Rosiile le taiem in jumate, adaugam 2 linguri ulei de masline si sare. (eu am mai adaugat un amestec de seminte de floarea soarelui/de dovleac etc Toate aceste  seminte au un efect miraculos asupra sanatatii organismului)
 
 2. Ceapa si lamaia o feliem rondele. Pentru 2 bucati de peste vom avea nevoie doar de 4 felii de ceapa si, respectiv 4 de lamaie.
 3. Pe o foaie de copt asezam 2 felii de ceapa, apoi de lamaie, urmeaza pestele si deasupra rosiile. Mai stropim cu cateva picaturi de ulei sau adaugam sucul ramas in bolul unde am amestecat rosiile cu uleiul.
 4. Invelim bine tot, punem intr-o tava si bagam la cuptorul preincalzit la 150-160C pentru 15-20'
 5. Asa arata pestele abia scos din cuptor. Nu ne ramane decat sa-l asezam in farfurie, abia dupa ce il lasam 5' sa se raceasca.
 6. Peste, Rosii si Lamaie,
       Toate stau in farfurie,
           Noi incet le devoram,
               Si pe loc satui sintem.

7. Pofta Mare sa aveti!




        *****

No comments:

Post a Comment