Monday 24 November 2014

Gem de portocale cu lamâie

  Gem de portocale! Mmmmm !!!!!
Astazi am facut acest gem si va asigur ca e o reteta foarte simpla, dar gustoasa. In Grecia, portocalele sunt feliate cu tot cu coaja si puse la fiert, dat fiind faptul ca ei le culeg direct din copac, pe cand eu le culeg de la supermarket :D si stim cu totii cum sunt ele pastrate ... 
Si fiindca nu am avut 1,2kg de portocale ca sa fac dupa reteta, am facut doar din 5 portocale(vroiam sa postez mai repede retata pe blog pt o prietena!..din RM)

Ingrediente:
  • 1,2kg portocale
  • 2 lamai
  • 1kg de zahar
  • coaja de la o portocala
Pasi de urmat:
1.Aici avem portocalele decojite  bine si taiate cubulete. Adaugam sucul de la 2 lamai si zaharul.






2.Portocalele incep sa fiarba la foc mic mestecand mereu.Le fierbem in jur de 30-60' Iar coaja de portocala o taiem cubulete/data prin razatoarea cu ochiuri mici si adaugam peste portocale dupa 25-30' de la fierbere.





3.Din poza se vede ca gemul incepe sa scada ..
Si asteptam pana gemul isi capata o  culoare aurie.
4.Voila! Finalul ...
5.Se poate servi dimineata la o ceasca de ceai, ceai din floare de tei. Preferatul meu! Sper  ca va placut reteta si va astept cu drag la urmatoarea reteta.




                    *****

5 comments:

  1. Acesta chiar il fac, e super, please sa postezi mai multe retete, tare imi plac!

    ReplyDelete
  2. Trecem de raceala asta si revin in bucatarie in forta si cu noi retete. Bafta si tie la gatit si imi spui daca ti-a reusit gemul dupa reteta mea.

    ReplyDelete
  3. Minunat.... vin in ospetie cind mai pregatesti gemul de portocale...

    ReplyDelete
  4. Minunat.... vin in ospetie cind mai pregatesti gemul de portocale...

    ReplyDelete
  5. Te astept la un ceai... Cu gem de portocale🍊🍋

    ReplyDelete